Latvijas sievietes priekšroku dod apaviem ar zemiem papēžiem

Kā liecina veikalu tīkla “Euroskor” un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktais pētījums, Latvijas sievietes nav nemaz tik naskas augstpapēžu apavu nēsātājas kā varētu šķist – vairāk nekā puse Latvijas sieviešu izvēlas kurpes uz zema papēža, un tikai nepilni seši procenti dāmu iegādājas kurpes ar īsti augstiem papēžem. Pētījuma rezultāti apliecina arī to, ka pēdējos gados mainās pircēju paradumi Latvijā.

Bezpapēžu apaviem priekšroku dod 33,7% Latvijas sieviešu, apavus ar zemu papēdi (līdz 6 cm) izvēlas 50,7% respondenšu, ar vidēju papēdi (6 – 8,5 cm) – 26,1%, bet apavus, kuru papēžu augstums ir vismaz 8,5 cm, iegādājas tikai 5,8% dāmu.

Salīdzinot ar 2012.gada aptaujas rezultātiem, cilvēki iegādājas arvien vairāk apavu. Pētījuma dalībnieki gan apliecina, ka, ņemot vērā mūsu klimata sezonalitāti un to, ka jābūt gataviem aktivitātēm dažādos laika apstākļos un pasākumos, piemēram, pludmales apmeklējumam, sporta nodarbībām, darbam birojā, brīvajam laikam un ziemas prieku baudīšanai, latviešiem vēl arvien mājās ir neliels skaits apavu – vairumam līdz 9 pāriem. Taču tendence ir pozitīva – arvien vairāk cilvēku atzīst, ka viņiem ir vairāk nekā 10 un pat vairāk kā 20 apavu pāru.

Tomēr cilvēki savu apavu plauktu piepilda lēnām – 24% iedzīvotāju norādījuši, ka pēdējā gada laikā iegādājušies tikai vienu jaunu pāri apavu, 58% – ka 2 līdz 4 pārus, turklāt 8% Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka gada laikā vispār nav iegādājušies jaunus apavus.

Kā norāda uzņēmuma “Euroskor Latvijā” vadītājs Aldis Lūsis, pēdējos gados mainās pircēju uzvedība: “Ja agrāk veikalu apmeklēšana bija tāds kā sava veida brīvā laika pavadīšanas veids, tagad cilvēki kļūst arvien mērķtiecīgāki un dodas pēc konkrētiem pirkumiem, lieki pa veikaliem nestaigājot. Taču mūsu pieredze liecina, ka, lai arī pircēju plūsma mazliet mazinās, pieaug vidējā pirkuma vērtība.”

Izvēloties apavus, tāpat kā 2012.gadā, arī šobrīd trīs galvenie apavu izvēli noteicošie faktori ir to kvalitāte, cena, kā arī komforts. Pārējie faktori, tādi kā apavu ražotājs, zīmols vai stils, minēti krietni retāk.

Apavu stila izvēlē Latvijas iedzīvotāji pieturas pie pārbaudītām vērtībām, jo, kā apliecina SKDS dati, vairums (54%) savām ikdienas gaitām izvēlas klasiska stila apavus. Daudz neatpaliek arī sportiskā stila piekritēji, ko izvēlas 34% iedzīvotāju, taču citu stilu apaviem priekšroku dod ļoti maz cilvēku.

30% respondentu ir norādījuši, ka lielākoties pērk zābakus, kuru cena ir līdz 39 EUR. Zābakus, kuru cena ir no 40 līdz 79 EUR, iegādājas 37% cilvēku, bet 23% respondentu izvēlas tādus, kuri ir cenas robežās starp 80 un 149 EUR. Zābakus, kuru cena ir virs 150 eur, izvēlas tikai 2% respondentu.

Pētījums apliecina, ka pieaug to cilvēku skaits, kas apavus iegādājas arī interneta veikalos. Lai arī lielākā daļa respondentu, aptuveni 60%, atzinuši, ka priekšroku dod fiziskajiem veikaliem, ir gana daudz iemeslu, kas mudina cilvēkus izmantot iepirkšanās iespējas internetā. Visbiežāk internetā tiek pirkti apavi ar atlaidēm. Priekšroka tiek dota tādiem apaviem, kurus var pielaikot arī fiziskā veikalā, bet internetā cilvēki izvēlas jau zināmu un pārbaudītu zīmolu ražojumus. Tikai pēc fotogrāfijām un apavu vizuālā izskata kurpes izvēlas 6% cilvēku, bet 5% internetā iegādājas apavus, kuri Latvijas veikalos nav pieejami. “To novērojam arī mūsu veikalu darbā – vairums lēmumu par interneta pirkumiem patiesībā tiek pieņemti ierastos veikalos. Mājās tiek izpētīts plašais interneta veikala piedāvājums, tomēr tam seko veikala apmeklējums un kontaktēšanās ar pārdošanas speciālistu, kas joprojām lielākajai daļai pircēju ir ļoti būtiski,” stāsta Aldis Lūsis. “Otrs aspekts – atsevišķos veikalos sortiments var atšķirties, tāpat ne visos veikalos tiek piedāvāti visi zīmoli, īpaši jau tie, kuru apavi ir salīdzinoši dārgāki. Mēdz gadīties, ka konkrētā veikalā trūkst kāds izmērs, tāpēc interneta veikals nodrošina ļoti plašu izvēli un sniedz zināmas priekšrocības.”

TAGS: , , , ,

0 Komentāri



You can be the first one to leave a comment.

Leave a Comment